Thursday, November 1, 2007

堕入凡间

为什么我答应自己的事总是做不到?

我答应要早点睡,要拿MCSD,不要浪费时间在游戏上,要改掉挖鼻子,抓头皮的习惯,要打扫房间,要把衣服折完,要对家人关心一点,为将来打算,要记住好的,忘记不好的,但我一样也做不到。

到底人活着的意义在哪里?我问了自己几千遍。有时可以找些说服自己的理由。但心底里却知道我活的没有意义。废了这么久,只是一至废下去。这样醉生梦死的日子会有结束的一天吗?

问一问这社会有给我们一展拳脚的空间吗?

最近好像以世隔绝了,懒惰网聊,懒惰说别人喜欢听的话,懒惰表达自己,懒惰想句子是否有连惯性,懒惰想要怎样讨好别人。每日把别人安排的工作做完,打包回家填饱肚子,玩下游戏,听下歌,想着明天和今天有什么分别。如果这样的日子。。再多又有什么意思呢。。

有些人连东西都没得吃,但有得吃他们会很开心。我连可以让我开心的事都没有。

日子还要过。加油吧。

2 comments:

min said...

问一问这社会有给我们一展拳脚的空间吗?

Actually you don't have to ask if the society is giving you the chance. You have to seek for your own chance and own life. Just do whatever thing that you think you should do. Do whatever that you wanted to.

Too bad I can't type in chinese now. Using other people's computer to online. Otherwise I think I got lots of things to comment here.. hehe..

Anyhow I think I would like to recomment you to read a book -> http://www.books.com.tw/exep/prod/booksfile.php?item=0010258552

I think everyone is hard to change their lifestyle. Even me, I was thinking that I wanted to yoga every morning, I wanted to do my prayer every morning and night, I wanted to join the environmental action, I wanted to be a vegetarian, I wanted to do this and do that, but I still unable to do all right. In fact, weekends are too little for me. They are filled. But I won't give up. I am still on my way towards them. And I can see that i'm getting closer and closer. So just gambatte neh.

eehung said...

memo,不要酱低落! 振作起来,姐姐给你一个大大的拥抱!

我完全明白你的心情,因为最近我也一直在想着这些事。 觉得自己一无是处、技不如人、貌不如人、身材不如人、天天混着过日子、到底还有什么更好的事可以做...

一直酱想只会更灰。

对,正如你最后所讲的,唯有加油! 日子怎样都得好好地过。

(p/s:也许你离开那19层地狱以后情况会变好呢,撑着啊memo!)